Nauka w pokoleniu iPadów
O wyzwaniach, jakie przed systemem nauczania stawia wkroczenie do szkół generacji urodzonej w erze cyfrowej, a także o międzypokoleniowych różnicach w pozyskiwaniu informacji oraz niebezpieczeństwach związanych z kulturą dzielenia się rozmawialiśmy z Martinem Hamiltonem z brytyjskiej fundacji Jisc, promującej wykorzystanie technologii cyfrowych w nauce i edukacji.
Dzieci z pokolenia iPadów zawsze miały dostęp do Internetu i nie wyobrażają sobie, jak mogłoby być inaczej. Nie zdają sobie jednak jeszcze sprawy, co to znaczy mieć dostęp do całej wiedzy na świecie – mówił Hamilton w kolejnym odcinku Rozmów Otwartej Nauki.Te dzieci pójdą do szkoły i, miejmy nadzieję, będą kształcić się dalej. Ale ich oczekiwania będą różne od naszych, bo one wyrosły w otoczeniu natychmiastowego dostępu do informacji. Dla osób z mojego pokolenia było to niemożliwe. Nasz system kształcenia nie jest obecnie przystosowany, by wspierać pokolenie iPadów. Musimy rozpoznać jego potrzeby i zrobić wszystko, by je wesprzeć.
- Szczegóły
- Utworzono: 2015-06-22
- Maciej Chojnowski
Komentarze
Bardzo dobre pytanie - nie wiem, czy w naukach technicznych istnieje jeszcze możliwość pracy poza środowiskiem cyfrowym. W każdym razie od jakiegoś czasu mówi się w ogóle o nieuchronnym zaniku umiejętności odręcznego pisania. Czy faktycznie tak się stanie, nie wiadomo. Ale na pociechę dodam, że podobno kaligrafia wraca do łask! :-)
Przy okazji proszę wybaczyć opóźnioną reakcję - niestety, sezon urlopowy ma swoje prawa.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.